Puh!

Har fullt upp om helgerna och hinner inte starta datorn.
Gårdagen tillbringades med släktkalas med en massa småbarn. En prövning... känns ju som ALLA andra får barn hur lätt som helst :-/
Observera FÅR, inte skaffar. Barn är väl inget man bara "skaffar"?! Inte vi i alla fall.
Det måste vara ett uttryck använt enbart av folk som får barn lika lätt som kaniner blir dräktiga...

Är inte helt nöjd med blogg.se än, lutar lite åt att flytta till blogspot där jag har min "vanliga" blogg. Den där jag inte skriver något om den här sidan av mitt liv.
En del är väldigt öppna med sin barnlöshet, andra inte. Vi har valt att inte berätta något. Förutom för de som tjatade som värst på oss om att "skaffa" barn. Varenda gång. Man blev ju lite matt av allt tjat.
Varför är det alltid de som tror att de måste befolka jorden själva med sina alla avkommor som är de som tjatar värst på de som är barnlösa?! Att mormor/farmor skulle "tjata", DET har jag mycket lättare att förstå. Nu gör inte våra mammor det, men jag misstänker att de skulle bli allt annat än ledsna av att få barnbarn ;-)

Funderar lite över om det kanske är en bra variant det här med att inte hinna skriva/läsa bloggar på helgerna. Då får man ju lite "andrum" och tänker på någonting annat ett litet tag. För på vardagarna kan jag ju inte hålla mig ifrån det och det blir ju lätt så att man fastnar i det och tänker och funderar kring allt.

Börjar kännas som att det närmar sig med nässprayandet nu. På torsdag ska jag börja. Hoppas inte biverkningen är trötthet för jag är ju halvdöd redan :-) Hur ska det bli då? *skrattar*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0