Matfunderingar

Känner att jag lätt fastnar i samma gamla maträtter. Det blir korv, fiskpinnar, kyckling i olika varianter, fläskytterfilé och köttfärsrätter. På jobbet äter jag nog kyckling åtminstone 3 dagar i veckan. Ibland filmjölk.
Tänker att nu när man ska göra ivf-behandling så kanske man borde rycka upp sig lite på mat/middagsfronten.

Helgerna är allra värst. Vi har ju så mycket att göra på vår gård att det sällan blir någon mat förrän seeent på kvällen. Sent = 19 - 19.30. Jag vet, alldeles för sent! Vi borde verkligen ha en "mamma" som ropar in oss med "nu är det dags att äta" *ler* Jag tänker att jag borde börja äta någon form av lunch även på helgerna. Åtminstone fil och macka. Det är bättre än ett glas cola och några kakor som det blir nu i bästa fall.

Men vad äter man? Har ju vissa krav på maten: inga inälvor, inte skaldjur, absolut ingen ruccola. Sen ska den ju vara lättlagad. Gärna god också ;-)
Hemskt gärna lite nyttig mat som kan vara bra för en så småningom gravid mamma... Man borde nog äta mer varierat! Äter antagligen alldeles för lite grönsaker också, men gillar inte grönt. Försöker gilla det :-)

Någon som har bra vardagsrecept att dela med sig av?
Maila mig på lillasyster76(snabela)hotmail(punkt)com! Eller lämna det i kommentaren - det kanske är fler som vill ha tips på bra recept?

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja, känns galet att fortfarande vara gravid, eftersom det alltid skitit sig efter någon vecka.. :)



Angående mat kan jag tipsa om min katergori "Matsedel", och även "mat". Där finns en hel del. Hoppas det löser sig och att du får lite inspiration. :)

2011-10-24 @ 16:05:50
URL: http://langtaneftertresamhet.blogspot.com
Postat av: lilla jag

Sara: Hoppas du får fortsätta vara det LÄNGE nu!! Åh, ska genast kolla in matkategorierna. Tack!

2011-10-25 @ 12:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0