Men jösses...

...vilket problem det var att få grejerna från apoteket.
I torsdags var jag där första gången. Då hade de inte alla varor hemma. OK. Helt förståeligt. Medicinerna kostar ju en hel del och jag förstår att de inte vill lagra dem.
De skulle sms:a mig när de fått hem alla varor.

På fredagen ringer de mig (!) och säger att alla varor inte kommit. De skulle ju sms:a NÄR de fått dem och dessutom sa jag till tjejen bakom disken att jag kan hur som helst inte hämta medicinerna på fredagen.
Nåja. De skulle få hem det sista måndag eftermiddag.

Måndag eftermiddag hade jag fortfarande inte fått något sms, men tänkte att jag åker väl dit ändå och hör med dem. Då fungerade inte datasystemet och expediten bad mig återkomma på tisdagen.

På tisdagen åkte jag dit igen. Nu med en förhoppning att allt skulle fungera. Vad händer då? Jo, det strular som bara den. Medicinen har kommit. De hade delat upp allt på 2 ordrar så jag fick först betala 236 kronor. Alltså skulle jag sen betala resten för den andra ordern. Högkostnadsskyddet är ju på 1800:- så jag skulle ju betala nästan 1600:-. Nä. Då visar det sig att första ordern som jag redan hade betalat var registrerad på föregående högkostnadsskydd.
Hur är DET möjligt?! Receptet blev ju till och med utskrivet EFTER det datumet?!
Killen vid disken kallade dit en kollega och tillsammans stod de och kliade sig i huvudena.

Det slutade med att jag fick ta med mig alla medicinerna utan att betala mer än 236:-
På hemvägen en timme senare ringde de och vill att jag ska komma in IGEN när jag har tid och betala 1800:- och få tillbaka 236 kronor kontant.
Omständigt? Nä vadå...
*suckar*

Känns som en lång följetong det här. Har inte så stor lust att åka dit idag igen, men skönt att ha det avklarat. Tar ju en stund eftersom det är en rejäl omväg att åka dit efter jobbet.
Men varför skulle någonting fungera första gången? Vore ju alldeles för bra ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0