Det närmar sig!!

Imorgon är det nässpraydags! Hoppas hoppas att det här går vägen! Man hör ju om så många som gör ivf-försök på ivf-försök innan det äntligen lyckas. Nån måste det ju vara som det lyckas för redan första gången?! HOPPAS att det kan få vara vi! Jag är GÄRNA med och påverkar statistiken ;-)

Jag tror inte att folk som "ojdå, hoppsan jag blev visst gravid. Visste inte att det kunde gå SÅ lätt" någonsin ens i sin vildaste fantasi kan föreställa sig hur det är att längta efter barn och att inte kunna bli gravid. Ibland önskar jag att ALLA skulle få kämpa lite mer. Att inte folk (gemene man) skulle tro att det är något man väljer det här med att skaffa barn eller inte. Att det ska gå så lätt och snabbt.

Kan man förklara för de som inte är insatta? Nej, jag tror inte det. Inte så att de VERKLIGEN förstår hur jobbigt det är...
Jag tänker mig i alla fall vara öppen med ivf-behandlingen så snart jag är gravid. Det är ju liksom ingenting att skämmas för. (Dessutom kanske man slipper allt tjat om eventuella syskon...) Men just nu, mitt uppe i alltihop, orkar jag inte berätta för allt och alla.

På sambons jobb vet chefen om det. Min chef vet ingenting.
Varför ska jag berätta att vi försöker få barn?? Om det hade gått naturligt hade chefen inte fått veta någonting förrän efter 3 månader, så vad är skillnaden nu. Jag tänker istället hur jobbigt det blir om det inte lyckas eller om man får missfall i början. Då vet de ju att man försöker bli med barn och kanske frågar om det etc. Nä, här ska inte informeras förrän "alla" får veta. Ja, inte NI då!! Er tänker jag ju givetvis uppdatera kontinuerligt :-)

Kommentarer
Postat av: Marielle

Jag är också gärna med och påverkar statistiken! ;)

Vill verkligen lyckas denna gång, nåt annat går jag inte med på!

Och hoppas och håller tummarna för att ni också ska lyckas denna gång!

Spännande med spraystart!? :) Nu är ni igång! :D



Kramar

2011-10-27 @ 16:24:07
URL: http://mariellear.blogg.se/
Postat av: lilla jag

Ja, hoppas verkligen att vi kan höja statistiken. Tycker att chansen borde få vara 95% och inte bara 40... Fast med tanke på min ålder (35) har jag kanske lägre chans än 40%?

Men 40 är ändå 40 och nästan hälften!! Så försöker jag tänka :-)

2011-10-28 @ 08:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0