Väntan

Denna eviga väntan. Det känns som om man hela tiden väntar på någonting. Just nu är det mensen. I väntan på den så sprayar jag morgon och kväll. Det är mitt liv det ;-)
Det är mycket att tänka på när man får besök. Gäller att få undan alla saker (nässpray, puregonpenna, papper om ivf, gravtest) som lätt ligger framme och "skräpar"...

Jag försöker att inte drunkna i ivf-tankar. Går hyfsat bra så länge jag jobbar för då är det ju full rulle.
Tog mig i kragen och tog en snabb 30 min-promenad i söndags kväll. Tänkte jag skulle gå 30 min varje dag. Dels för motionen och dels för att det är så himla skönt och att man tänker så bra när man är ute och går.
Igår...tja...nä, blev ingen promenad trots skönt väder. Handlade efter jobbet och sen hem och lagade och åt middag. Sen var orken slut. Orkade inte rida någonting heller. Skulle behöva en liten energiboost!
Idag har jag med mig en smörgås och en kiwi till jobbet. Kanske kan bli lite piggare (och mindre hungrig) om jag äter dem på eftermiddagen? Värt ett försök. Vill orka rida båda hästarna OCH gå 30 min efter jag ätit middag. Ibland känns det som att jag inte har TID att jobba heltid ;-P

Kommentarer
Postat av: J

Hej! Kul att du hittade min blogg! Ja, vi har gjort vår utredning och min sambo har en sjukdom som gör att vi inte kan få barn på "naturlig väg", men det visste vi redan. Läkarna däremot måste alltid ha allt på svart och vitt, så det var bara att hänga med i svängarna. Vi blev klara i mars 2011 och har stått i kö sen dess. Nu väntar vi bara och väntan känns lång! Va kul att ni är igång med första IVF behandlingen. Ska följa dig och lycka till!



Kram

2011-11-02 @ 09:25:55
URL: http://minlillefamilj.blogg.se/
Postat av: lilla jag

Hej J! Åh, vad drygt att bara vänta så där länge!! Är inte avundsjuk på er... Vi har sluppit stå i kö. Att det har gått lite tid mellan försöken har mest berott på oss själva, men dödsfall i familjen och annat som gjort att fokus ändrats periodvis. Men nu är vi på g! :-)

Konstigt att det måste utredas om man redan VET vad felet är?! Men de har väl sina regler att gå efter. Hoppas att ni får börja snart!! Kram

2011-11-02 @ 12:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0